MODEKOLL: ALEXANDER MCQUEEN


Lee Alexander McQueen föddes i London den 17 mars 1969.

Efter sin utbildning i skrädderi och design var han modeskaparen Romeo Giglis assistent åren 1992-1994. Två år senare tog han över John Gallianos jobb som chefsdesigner på det franska modehuset Givenchy.

Senare startade han sitt egna märke vid namn Alexander McQueen. Det köptes sen upp av Gucci.


Han vann British Designer of the Year-priset 4 gånger.

Man hittade Alexander McQueen död i sitt hem den 11 februari 2010. Han tog självmord en vecka efter hans mamma dog.



Här är några av hans verk.


Kommentarer
Postat av: L I N N

kommentera mitt senaste inlägg om ni tycker jag ska ha frågestund, ni får fråga hur mycket ni vill sen . puss :)

2010-04-11 @ 10:05:16
URL: http://liinnssaann.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag länkar dig min blogg !

gå gärna in på min blogg och säg vad som kan göra den bättre , tack i förhand ;D

www.johannatown.blogg.se

www.johannatown.blogg.se

2010-05-19 @ 15:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0